Chiagrød med chokolade- og pebermyntesmag

IMG_1206

Bum, så er det lige straks weekend – er jeg den eneste, der synes, at årets første uge bare er fløjet afsted..? Startede i tirsdags på et vægttabsforløb – mere om det på et senere tidspunkt – og har deraf skærpet fokus på, hvad jeg spiser.. i morges prøvede jeg kræfter med en ny type morgenmad: Chiagrød med chokolade- og pebermyntesmag (og topping).

IMG_1207

Opskriften er mit eget mixup af de her 2 opskrifter – HER og HER .. mest af alt fordi vores køleskab
var lidt tomt i går og jeg derfor måtte bruge, hvad jeg lige havde ved hånden :)

IMG_1208

Chiagrød med chokolade- og pebermyntesmag:

Ingredienser:

  • 1 1/2 dl mælk
  • 1 dl 10% græsk yoghurt
  • 3-4 spsk chiafrø (jo flere, jo tykkere konsistens)
  • 1-2 spsk (usødet) kakaopulver
  • 1/2 tsk vanillepulver
  • 1/2-1 tsk pebermynte ekstrakt
  • et par dråber Stevia (eller anden sødning)

 

Fremgangsmåde:

  1. Kom alle ingredienserne til grøden i en skål – rør evt. med en ske,
    så kakaopulveret bliver lidt opløst.
  2. Hæld massen over i en lufttæt beholder, stil den i køleskabet og lad den stå natten over.
  3. Næste morgen er grøden klar – rør lidt rundt i den og anret den evt. i en skål/dyb tallerken
    + tilføj lidt lækker topping.. jeg brugte mandler, kiwi og hele, frysetørrede hindbær.

 

Grøden er super nem at lave og har en ret så lækker chokolade- og pebermyntesmag
(chokomint) – din egen, lille morgenmadsdessert..! :) Skift blot mælken ud med kokosmælk
eller piskefløde og vupti, så er din chiagrød LCHF :)


 

bloglovin.marmor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *