Chiagrød – ny ynglings morgenmad?

 

IMG_0937

Herhjemme på 2. sal står den som oftest på græsk yoghurt m. frisk frugt og mandler
til morgenmad – lige med undtagelse af weekenden, der kan vi godt blive lidt mere “vilde
og eksperimenterende” :D

IMG_0938

2 gange i denne uge har jeg dog kastet mig ud i at lave chiagrød – dét smager læks,
mætter længe og er SÅ nemt at lave..!

`
Opskriften har jeg hapset fra Jane Faerber´s bog Mæt & Slank med LCHF:

Ingredienser:

  • 2 spsk chiafrø (kan eks. købes i Føtex)
  • 1,5 dl kokosmælk
  • 1/4 tsk vanillepulver (kan eks. købes i Føtex)
  • 3 skiver banan (skåret i små tern – kan dog udelades)
  • 20 brombær (10 til selve grøden – 10 til pynt – brugte frosne, optøede brombær)

Fremgangsmåde:

  1. Rør alle ingredienserne sammen i et patentglas/skål, kom et låg på
    og sæt den i køleskabet natten over.
  2. Næste morgen røres grøden igennem med en ske – og voila, så kan den spises..!
  3. Er grøden blevet for fast, kan der tilsættes lidt ekstra kokosmælk eller fløde

 
– Det er da lige til at gå til, ikk..? :)

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *